tisdag 4 juni 2013

Att vara en hamster

Med ett gammalt bänkskåp, lite nät, en avbitare och en häftpistol fixade jag igår ett paradis till Viktor - vår 4:e familjemedlem. Viktor blev helt till sig av lycka. Först tänkte jag näta under på något sätt med då jag vet att hamstrar gillar att gräva. Men, så blev det inte (lättja och brist på nät). En timme senare hade Viktor grävt en håla som ligger utanför själva paradiset, fast under jord. Imorse hade han grävt ännu mer så han har nog en hel sal vid det här laget. Bredvid satt en katt så jag la en överbliven sockelskiva ovanpå salen på marken och hoppas på att Viktor överlever sommaren!


På tal om att vara en hamster så är jag TRÖTT på att hela tiden kallas det! Har man utrymme (till exempel ett garage på 100 kvm), varför ska man då kasta de där skruvarna man 2 veckor senare behöver? Jag har insikt i att jag sparar grejer, men då och då rensar jag med... faktiskt!!! Dessutom anser jag det miljövidrigt att bara köpa och slänga, köpa och slänga. Personligen älskar jag loppisar och att måla om och fixa. Dessutom brukar dessa gamla möbler och ting vara av mycket bättre kvalitet än nytt... så det så! Ta till exempel den här tvättmaskinstrumman, som tog flera dagar att få loss innan vi slängde den gamla maskinen. Den kommer ju att bli en superfin pall... sen... när jag hinner fixa :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar